1 April

Slänger in ett inlägg lite då och då.. Just nu är ett sånt tillfälle då jag behöver skriva av mig lite..



Är fortfarande i Sälen och jobbar.. Inte bara på ett ställe längre, utan jag jobbar som ordinarie på Experium och extra på Gustav & Hemfjällsstugan. De känns fantastiskt att äntligen få börja jobba på riktigt. Att få räkna timmarna varje söndagskväll och inse att de är över 50 timmar varje vecka, de är underbart! Att få lönen nästa månad kommer antagligen kännas fantastiskt! Idag är de exakt en månad kvar tills mitt kontrakt om jobb går ut här i sporten, och jag kan garantera er att jag har nedräkning just nu. De känns som om alla börjar tröttna på varandra, alla längtar hem och de blir bara pannkaka av alltihopa! Även fast jag har varit hemma så pass mkt i vinter så har jag oxå hemlängtan... Jag vill hem och ta tag i saker inför sommaren. Börja packa alla grejor och röja i holken, packa Persiljas saker och få iordning allt! Lägenheten ska vara städad och klar 1 Juni, men då har jag redan flyttat för länge sen!

Gör min sista dag här i Sälen 1 Maj, åker hem den 2 Maj. Är hemma i en vecka ungefär, sen far jag och Helle till Dublin. Det kommer bli fantastiskt bra, de känner jag på mig och jag är tvärsäker på att jag gjorde rätt val som tog med mig henne! Vi stannar i Dublin till den 12 Maj.. Sen, sen bär de äntligen av till Söderhamn och en sommarsäsong på Albertina. JAG LÄNGTAR!!!!!


Under den här säsongen har jag lärt mig mkt! och jag har framför allt lärt känna mig själv, och insett att jag aldrig mer kommer tveka på att vara 100% ärlig i alla lägen. Passar det inte så klarar jag mig lika bra själv! och jag ska tala om för er att de är en underbar känsla när man inser de. Att bara ha sig själv att tänka på och slippa rätta sig efter andra.

Igår var jag hem till Mora på en snabbvisit över dagen. Passade på att ta en mystur med min fantastiska lilla tjej. Känns som att ett ton har lättat från axlarna sen hon flyttade i Färnäs, att hon slipper gå hela dagarna och bli mer och mer ledsen och bara känns sig bortglömd. Nu är hon pigg och glad och verkligen visar att hon är den fantastiska ponny som hon verkligen är! Med Pilla är de nått helt annat, trodde knappt att hon skulle vilja åka hem igen. Hon ahr verkligen haft de toppen hos Agnes och Maria, men nu har hon troligtvis blivit överansträngd i ena framkotan och fick därför byta plats med lillasyster. Men de märks på henne att hon har haft lite hemlängtan. Hon njuter varje sekund av att vara hemma igen, att få vila upp sig lite. Tog henne, Helle och hundarna med mig igår och gick en promenad. Fantastisk ponny! Hon följer som en hund och är så glad för minsta lilla. <3


Nu gick de från inget inlägg alls, till ett superlångt ;) Men ibland händer de faktiskt att man måste skriva av sig, och efteråt känns de iaf en gnutta bättre. Men även om jag skrivit allt detta så längtar jag mer än någonsin till Maj månad. Flytt, Dublin, nytt jobb och fölis. De kan ju inte bli så mkt bättre! :D


Puss så länge! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0