091005

Yay, ännu en dag avklarad i Tällberg :D Började 15.00 och va klar redan strax efter 22.00. Tror vi hade ca 11 pers i restaurangen ikväll.. Otrolig gästtorka inom restaurangbranschen just nu kan jag lova! När de gäller praktiken är de ganska bra att det är lite folk, för då har man chansen att lära sig nya saker med tanke på att de är ett nytt ställe, med nya rätter o rutiner. När de gäller Bygatan däremot så är de mindre roligt med torka! de finns liksom inte så mkt att göra när det är städat och påfyllt..

Tidigare idag så försov jag mig lite. Eftersom jag jobbat kväll va de ju självklart att jag skulle ta stallet. Mamma väckte mig typ 07.30, men gissa vad?! Marie somnade om.. Vilken högoddsare ;) 08.40 ringde hon igen och då åkte jag till stallet, mindre glada hästar då kan jag lova. Men eftersom de hade hunnit bli lite varmare så kunde jag ju ut o rida utan att frysa ihjäl! Mysigt o rida innan solen gått upp helt (:

Imorn ska jag upp tidigt o hinna ut med Persilja. 09.30 åker jag med mamma o Maya till rättvik, Kajsa skulle tydligen köra henne imorn?!  Praktiken börjar 15.00 även imorn, sen blir jag kvar i Tällberg tills på onsdag, då jag jobbar frukost sen kommer jag hem till Mora igen :P

Har inte så mkt mer och skriva för stunden. Kanske kommer på nått roligt under morgondagen? :)
Men nu ska jag krypa ner i min stora säng, i mitt lilla rum som är otroligt välstädat o dammfritt. Åhh, va jag trivs med livet just nu, bara Axi, älgjakt, trevliga människor o festen som fattas.



Gooood Night (: <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0