9 December

Måste börja med att säga att jag är otroligt besviken på denna såkallade religionsdag! Jag har lyssnat på folk från Svenska Kyrkan, Humanister o folk från Livets ord! Okej, alla får tro vad dom vill i och med att vi lever i ett fritt land! MEN - Det är inte normalt att tro på en "bön" kan skapa underverk, eller ja, att en "ande" kan göra de! Ben växer inte för att man säger en mening och sen tittar på de!  o_O och en sak till.. Döva människor är döva och dom börjar inte heller höra för att man "ber en bön"! Snälla, de är som jag har sagt om judendomen! Judarna väntar på att gud ska "rädd världen från allt ont"! Okej, men vi säger såhär då.. Hur länge ska man behöva vänta? Borde de kanske inte vara das att ge upp den teorin efter ca 2000 år?
Okej, religions lektionerna är riktigt roligt och jag älskar att ställa frågor till Anna o diskutera med övriga i klassen. Men att sitta och ställa frågor till dom som verkligen lever inom en tro fixade jag inte.. De kändes som om jag bara skulle ställa helt fel frågor och att dom skulle ta illa upp! Visst, alla får verkligen tro på vad dom vill! Men ibland blir jag nervös! Inte fick jag träffa något medium heller, det som jag verkligen hade sett fram emot! o_O

Fick iaf en heldag tsm med Therese (: Och de va då definitiv inte illa! <3

Ja, va mer ska man säga? Mamma har iaf hämtat ut nya bilen idag o mot alla odds så fick jag köra! Men jag vet inte jag.. Visst va den riktigt härlig o köra, men jag saknar nog den "gamla" bilen lite iaf. Ingen tvekan om att den förra är bra mkt snyggare iaf! ;) Men, jag lovar att de även denna bil en chans, tror att min separationsångest tagit över lite igen :P Fast ni vet ju att de inte finns någon bil i världen som slår jettan xD

Puss´

Kommentarer
Postat av: Therese

haha, ja kan bara hålla med dej! :) <3

2009-12-10 @ 18:40:58
URL: http://twikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0